lördag 6 december 2008

Igår återupptog jag min träning igen. Ställde klockan på 06:15 och körde ett styrkepass innan skolan. Skönt! Idag var jag dessutom ute och sprang, även det var underbart. Snacka om att man blivit en träningsnarkoman...

Till lunch hade jag bara tänkt ta lite gröt, men istället drog jag ihop något av det jag hade hemma.
Jag kokade ett paket nudlar i vatten med en torkad chilifrukt. Samtidigt rörde jag ihop en liten omelett som jag kryddade med vitlök och vitpeppar. När jag hade stekt omeletten rullade jag ihop den och skar den i munsbitar. Sen tog jag stekpannan och wokade lite morotsstavar som jag kryddade med en nypa socker. När nudlarna var färdigkokade rörde jag ner lite fysta ärtor och lät dem bli varma i eftervärmen. Alltsammans lades på en tallrik och sedan ringlade jag soja och limesaft över alltihopa. Inte så dumt faktiskt, även om snabbnudlarnas kvalité var lite sisådär.

Till middag ska jag göra ngt med kyckling, men jag har inte bestämt vad än...
Under veckan ska jag göra Ph'o', folkets röst har sagt sitt. Egentligen hade jag velat filma det hela och lägga upp som en filmsnutt, men vi har ingen kamera som e bra nog tror jag.

Inga kommentarer: