tisdag 2 december 2008

Löparabstinens...


Hej bloggosfären. Idag har jag gjort något indiskt med ärtor, svamp, kyckling och massor av chili och curry för att bomba mina bihålor. Sedan en vecka tillbaka har jag åkt på något eländigt vintervirus som vägrar ge med sig... Jag är i skrivandets stund en allt annat än sympatisk rumskompis och samtalspartner. Ömmande körtlar och värkande leder samverkar med en elakartad endorfinabstinens (kastar numera avundsjuka, hatiska blickar på alla som joggar å cyklar) för att göra mig asocial och butter... Tja, inte hela tiden kanske, men med jämna mellanrum. Jag mår ganska bra i tre timmar och sen mår jag ganska ruttet i tre timmar. Så har det hållt på en vecka nu.

Jag var lite orolig att det bara skulle bli en eller två röster i "poolen" men fyra e inte fy skam, dessutom vet jag att ytterliggare en person skulle rösta men gick in en timme för sent.
Då e det Ph'o' som gäller. Det ska bli kul, ska bara bli frisk först så att jag kan ta mig an det med ordentlig fokus...

Trots sjukdom å elände från min sida så samlades kollektivet på söndagen och jobbade upp en ordentlig julstämmning. Vi gjorde hårda och mjuka pepparkakor, julkolor och satt och betraktade det första brinnande ljuset i adventsljusstaken. Dessutom gjorde vi apelsiner med nejlikor i. Alltihopa var väldigt trevligt och tomtefliten belönar sig varje dag. Så fort man kommer innanför dörren så möts man av dofterna från nejliko-apelsinerna, julkolorna och pepparkakorna. De två sistnämnda står nämligen i öppna skålar i köket och krymper ständigt i antal...

Inga kommentarer: