torsdag 11 december 2008

Hurtigheten snodde runt och bett mig i ändan. Blev sjuk igen i söndags. Ska försöka igen imorn, någon gång måste väl immunförsvaret förstå vem det är som bestämmer!

Ni vet säkert allihopa hur det känns vissa veckor... Dagarna flyter på, ena dagen är det måndag, andra dagen är det fredag och man har ingen aning vad som hände där emellan. Allt är bara ett grått töcken av vardagsrutiner.

Det här var inte en sån vecka. Visst, fort har det gått, men den har varit fylld av... mycket.

Måndag lagade jag mat och tog farväl av en nära vän som ska flytta till sthlm och börja plugga där (på KI, där föreläsningssalarnas namn står i guldskrift, bling-blingit värre!). Efter hon hade åkt hem för att försöka återställa sin skruvade dygnsrytm gjorde jag ett försök att "tracka" Kristian. För er som int vet är Kristian en snubbe som jag försökt få tag på sedan januari. Hör och häpna, nu vet jag hur jag ska få tag på honom! Fortsättning följer...
Tisdag kväll var jag på julmötet på kärleksakuten (en organisation styrd av läkarstudenter som liknar RFSL), men innan dess hade jag varit hemma och lagat curry á la cor. Fick ett samtal på kvällen också från en kompis som INTE hade kommit in på läkarprogrammet, jag lider med dig Alex!
Onsdag var jag i skolan från halv 9 till 19.00 Vi skulle ta blodprov för att nästa vecka kolla själva om har antikroppar mot bl a vattkoppor och herpes. Det blev många timmar plugg den där dagen... Kom hem på kvällen. Förstod snart att en i kollektivet hade en dålig dag utöver det vanliga. Det blev kollektivsamtal med tröstgodis och tröst-te (mjölk för min del, vanlig mjölk, jag behövde ingen tröst, däremot godis)
Idag var det, förutom skola, dags att besöka universitetets meditationsgrupp. Innan dess satt jag dock och pratade religion med en av städarna på universitetet. Jag har varit sjuk och upptagen senaste veckorna så det har inte blivit många besök hos meditationsgruppen. Lyckligtvis lyckades jag pricka in deras sista möte innan juluppehållet. Bra meditation var det också, fick utomordentlig "skärpa" sista tio minuterna. Ryggen plågade mig dock, men jag får skylla det på mitt sjukdomsförvållade förfall...
Sen kom jag hem, lagade mat och kollade min mejl. En lärare på skolan har tydligen tagit notis om mig och några andra i klassen och mejlat och frågat om vi skulle vilja forska för henne. Nyfiken (och, måste erkännas, något smickrad) som jag var ringde jag kvickt upp (en timme efter att hon hade skickat mejlet) och stämde träff nästa vecka. Ska bli intressant att höra vilka projekt som är på gång....

Imorn ska jag göra Ph'o', tror jag... Ska iaf köpa ingredienserna... Lovar...

Tjo flöjt!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag ska se till att fånga den där hurtigheten som bitit sig fast på fel ställe! Nu är det snart hemfärd iaf och då får du nya krafter det är jag säker på :) hoppas du får en härlig och icke "efterbliven" jul! kramar Ida